TwitterFacebook

Realmark Vastgoed Marketing: online verleiden, offline waarmaken

Realmark huist in een prettige kantoorruimte vlakbij Sloterdijk. Het uitzicht over het hoofdstedelijke westerlijk havengebied is vanaf de zevende verdieping mooi en inspirerend tegelijk maar dat is logisch als je bij een vastgoed marketing specialist op bezoek gaat.

Op een andere manier naar vierkante meters kijken
In een van de vergaderruimtes vertelt oprichter Thomas Zwart hoe Realmark in korte tijd van startup uitgegroeid is tot een bedrijf met ruim twintig werknemers dat eenentwintig gebouweigenaars bedient. Gedurende zijn werkzaamheden als regiodirecteur bij Regus werd Zwart naar eigen zeggen gegrepen door de dynamiek in de flexibele kantorenverhuur sector en vastgoed in het algemeen. Als hij tijdens een netwerk bijeenkomst een vastgoed inrichter ontmoet, ontstaat na een aantal gesprekken het idee om een geheel kantoorconcept op te tuigen. Het resultaat is de geboorte van het concept Het Nieuwe Kantoor. Na de aanschaf van een kantoorgebouw in Amsterdam Zuidoost, ging de verhuur van start. Een goede showcase zo blijkt: binnen een jaar had het kantoor een bezetting van 80% en werd het concept verkocht aan NSI. De rol van online was erg groot bij de verhuur. Een goede website, het monitoren van bezoekersgedrag en tools waarmee makelaars en kandidaat-huurders zelf de indeling van het kantoor kunnen maken, bleken van grote waarde. Zwart zag dat met online marketing middelen goed gestuurd kon worden in het verhuurproces. Zo ontstond Realmark.

KantoorDossier 1.0
Marketing en vastgoed groeien steeds meer naar elkaar toe en het gesprek over hoe eigenaren marketingbudgetten moeten funderen is aan de orde van de dag. Hoewel het besef er steeds meer komt dat beleving creëren rondom gebouwen waarde toevoegt, wil men toch het liefste afrekenen per lead of bezichtiging. Vastgoed staat op de eigen site, Funda in Business, Realnext, Flexas, Huurbieding en waarschijnlijk gevraagd of ongevraagd op nog tien platforms. Met het Realmark KantoorDossier krijg je daar meer grip op. Vanuit KantoorDossier kun je de online content managen (de website en objectinformatie) en delen met de verhuurplatforms naar keuze. De verschillende aanvragen worden verzameld in een centrale database in plaats van in verschillende mailboxen. Op eenvoudige wijze zie je welke kanalen het beste presteren en gaat de verhuurstrategie snel naar een hoger level. Met behulp van analyse-software wordt het gedrag van bezoekers op de site gevolgd. Het gaat dan over twee belangrijke groepen: de makelaar en de kandidaat-huurder. Door goed te kijken naar bezoekgedrag en door de conversie-paden na te gaan kom je uiteindelijk tot goede profiling van je toekomstige huurder en kun je koers gaan bepalen voor een gebouw of zelfs op portefeuille niveau. Met KantoorDossier geeft Realmark gebouweigenaren dus grip en inzicht op de markt en levert diverse tools voor effectieve marketing.

Door de fusie met OSRE en Vindjeplek begin dit jaar is er nog meer kennis in huis gehaald, aangezien de fusiepartner vooral de woningenmarkt bedient. De woningmarkt loopt voor op de kantorenmarkt als het om online gaat. Die kennis is goud waard. Maar wat je online belooft moet je offline natuurlijk waarmaken. Dus met het implementeren van de juiste online tools stopt het werk van Realmark niet. Het op strategisch niveau adviseren van gebouweigenaren is tevens een belangrijke onderdeel van de activiteiten van Realmark.
In zowel de kantoren als de woningenmarkt biedt Realmark dus online marketing inzicht in kandidaat-huurders dat het koppelt aan offline management en advies op locatie.
Simpel gezegd willen Realmark klanten zoals NSI, Stena Realty en de Chalet group rendement zien, zoals iedere investeerder. Het beeld dat het KantoorDossier voor haar klanten schetst is overzichtelijk en zorgt ervoor dat betere vastgoeddeals gesloten kunnen worden. En dat is toch iets dat elke vastgoed investeerder als muziek in de oren moet klinken!

Realmark Vastgoed Marketing
Transformatorweg 102
1014 AK Amsterdam
T: (0)88 66 00 440
E: info@realmark.nl
I: www.realmark.nl
Tekst: Philip Fokker